RSS

DotA

~ [ Admin bercerita ikut slang Sabah ]
DotA?? tetiba teringin pula maw share pasal game favourite Mann ne..Defence of the Ancients, itu lah nama penuh game yang menjadi kegilaan bukan sahaja Mann, malah jutaan lagi hantu DotA yang lain, tidak ketingalan juga rakan-rakan serumah Mann (Rumah 16 baitu!!). Disebapkan DotA, suasana rumah 16 kami sering tidak stabil, player yang kalah tidak puas hati (indak dapat terima kenyataan kunu) haha..Mann tidak buli cerita banyak2 pasal kisah Rumah 16 ne (biarlah jadi rashia kerajaan haha), sebap itu bukanlah fokus Mann.
Apa yang menjadi fokus Mann adalah, Mann maw tanya soalan bonus kepada kamurang, pernahkah kamurang dengar pasal Dota??, tahukah kamurang apa itu DotA?? kalau jawapanya tidak, jangan segan2 scroll mouse ke bawah dan baca penerangan yang Mann bagi ne (kalu indak cukup, kamurang pi Google saja).


"DotA merupakan suatu peta yang boleh diubah dalam permainan video Warcraft III: The Frozen Throne, berdasarkan peta "Aeon of Strife" dalam permainan Starcraft Blizzard. Ia merupakan suatu permainan strategi tertumpu kepada pertempuran pahlawan. Tujuannya adalah untuk memusnahkan pangkalan lawannya dengan menggunakan pahlawan sendiri bersama pahlawan-pahlawan bersekutu dan pejuang-pejuang bersekutu AI lain bersama "creeps". Turut sama konsep permainan video peranan, pemain akan meninggikan tingkatan pahlawannya serta menggunakan emas untuk membeli kelengkapan dalam usaha untuk mengalahkan pasukan lawan."
Nah!!, tahu suda kamurang sikit2 pasal ne DotA kn? lepas ne bulih lah kita main sama2 hehe. Ne adalah antara hero2 DotA yang menjadi kegemaran Mann..
Lesale Deathbringer- Venomencer

Puck - Faerie Dragon

Raigor Stonehoof - The Earthshaker

P/s: Ayat skema yang bertanda "" diatas telah di copy and paste jak dari internet hehe..

0 comments:

Post a Comment